головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2013   Число: #2(47)
пошук по сайту
Осадча Наталія - Підвищення кваліфікації в українознавчій парадигмі: штрихи до історії

У статті пропонується огляд методичних розробок та відтворення хронології участі співробітників відділу мови у проведенні курсів підвищення кваліфікації з українознавства з часу заснування ННДІУВІ. Зроблено висновок про доцільність та ефективність організації та проведення ННДІУВІ курсів підвищення кваліфікації з українознавства для працівників галузі освіти. Автор доводить, що курси сприяють посиленню ролі і місця українознавства як навчальної дисципліни у вітчизняному навчально-виховному процесі, підвищують професійний та кваліфікаційний рівень слухачів. Встановлено, що науково-методичний доробок Інституту українознавства став основою для викладання на курсах підвищення кваліфікації працівників галузі освіти, ознайомлення слухачів курсів із системою наукових інтегративних знань про Україну, світове українство як цілісність, як геополітичну реальність.

Ключові слова: українознавство, підвищення кваліфікації, курси, програма.


Повышение квалификации в украинознавческой парадигме: штрихи к истории
Аннотация. В статье рассматриваются методические разработки и воссоздается хронология участия сотрудников отдела языка в проведении курсов повышения квалификации по украино­знав­ству со времени основания ННИИУВИ.
Сделан вывод о целесообразности и эффективности организации и проведения ННИИУВИ курсов повышения квалификации по украинознавству для работников сферы образования. Автор утверждает, что курсы содействуют усилению роли и места украинознавства как учебной дисциплины в отечественном учебно-воспитательном процессе, повышают профессиональный и квалификационный уровень слушателей.
Установлено, что научно-методические разработки Института украинознавства стали основой для преподавания на курсах повышения квалификации работников сферы образования, ознакомления слушателей курсов с системой научных интегративных знаний об Украине, мировом украинстве как целостности, как геополитической реальности.
Ключевые слова: украинознавство, повышение квалификации, курсы, программа.

Advanced training in Ukrainian studies paradigm: strokes to the history
Annotation. The article offers review of methodological elaborations and chronology recreation of language department staff participation in holding of Ukrainian studies advanced training courses since the foundation of NRIUSWH.
Conclusion is made about organization expediency and efficiency and holding in NRIUSWH Ukrainian studies advanced training courses for education branch workers. The author proves that courses facilitate strengthening of Ukrainian studies role and place as an educational discipline in native curriculum process and increase professional and qualification level of listeners.
It is established that Ukrainian studies institute’s methodological work have become the base for tuition during the advanced training courses for education branch workers, listeners familiarization with the system of scientific and integrative knowledge about Ukraine, world Ukrainians and continuum as a geopolitical reality.
Key words: Ukrainian studies, advanced training, courses, program.

читати далі »

Чучвара Адріана - Когнітивні чинники формування неофіційного найменування сільського школяра (на матеріалі опитування учнів загальноосвітніх шкіл Львівської області)

У статті розкрито мовну компетенцію школяра, його знання про світ та людину за допомогою теорії мовної особистості. Для аналізу використано результати письмового опитування учнів 227 загальноосвітніх навчальних закладів десяти районів Львівської області (за 2007–2012 рр.), зокрема репрезентативну вибірку. Джерельною базою дослідження стали прізвиська (1528 одиниць), зафіксовані у питальниках респондентів, які навчаються в сільських школах регіону. Встановлено зв’язок прізвиськ з літературною мовою, просторіччям, жаргонною, діалектною лексикою та вульгаризмами. Розглянуто вплив російської і англійської мов на формування неофіційних найменувань. Розкрито семантику твірних основ індивідуальних прізвиськ, виділено мотиваційні групи назв.

Ключові слова: прізвисько, мовна особистість, мовна компетенція, знання про світ, знання про людину.


Когнитивные факторы формирования неофициального именования деревенского шко­ль­ника (на материале опроса учащихся общеобразовательных школ Львовской области)
Аннотация. В статье раскрыта языковая компетенция школьника, его знания о мире и человеке с помощью теории языковой личности. Для анализа использованы результаты письменного опроса учащихся 227 общеобразовательных учебных заведений десяти районов Львовской области (за 2007–2012 гг.), в частности репрезентативная выборка. Источниковой базой исследования послужили прозвища (1528 единиц), зафиксированные в опросниках респондентов, обучающихся в деревенских школах региона. Установлена связь прозвищ с литературным языком, просторечием, жаргонной, диалектной лексикой и вульгаризмами. Рассмотрено влияние русского и английского языков на формирование неофициальных наименований. Раскрыта семантика образующих основ индивидуальных прозвищ, выделены мотивационные группы названий.
Ключевые слова: прозвище, языковая личность, языковая компетенция, знания о мире, знания о человеке.

Unofficial village pupil names cognitive factors formation (on the materials of Lviv region general education schoolchildren questioning)
Annotation.
The article reveals pupil’s language competence, his knowledge about world and human with the help of language identity theory. Results of written questioning of 227 Lviv region general education schoolchildren are used for the analysis (during 2007–2012), in particular – representative selection. Source base for the research became nicknames (1528 units), recorded in respondent’s questionnaires that study in village schools of the region. Connection between nicknames and literature language, colloquialism, slang, dialectal vocabulary and vulgarisms is determined. Influence of Russian and English language onto formation of unofficial names is revealed so as semantic of individual nicknames’ forming basis, motivational name groups are distinguished.
Key words: nickname, language identity, language competence, knowledge about the world, knowledge about human.

читати далі »

Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet