головнановинипошукредакціяконтакти
     Рік: 2005   Число: #2(15)
пошук по сайту
Від фальшивих романтичних закликів до прагматизму практичних дій
Автор: Лукашенко Віктор
директор Кримської Філії НДІУ

Від фальшивих романтичних закликів до прагматизму практичних дій

У статті стисло висвітлюється практична діяльність НДІУ МОНУ за останні півроку в Автономій Республіці Крим з головних напрямків, визначених для інституту постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2000 року, а саме:
1. Розробка історико-теоретичних, методологічних та практичних проблем українознавства.
2. Впровадження нових технологій.
3. Координація українознавчих досліджень.
4.Підготовка викладачів-українознавців.
Завдання статі – поінформувати читача про вже зроблені практичні кроки в зазначеному регіоні та викласти концептуальні принципи конструювання, вибудови і впровадження моделі можливої організаційної діяльності регіональної системи освіти у зазначених вище напрямках та обґрунтувати актуальність і наявність її у зазначеному регіоні з припущенням можливого використання моделі в інших регіонах України.
Маємо на меті запросити до участі у спільній роботі по розробці подібної регіональної моделі всіх зацікавлених в цьому освітян, науковців, керманичів освіти, держслужбовців з регіонів України і не тільки. Але при тому не стверджуємо, що така модель є категорично необхідною у будь якому куточку України з трьох причин:
– кожен регіон має бути самостійним в обранні або не обранні для себе тієї чи іншої моделі через специфіку суто притаманних лише цьому регіону особливостей;
– зазначена модель не є остаточною і ніколи такою не стане, якщо згадати вислів великого іспанця Сальвадора Далі: “Не бійтесь досконалості, бо її взагалі не існує”.
– започаткування, а зараз вже й впровадження в Автономній Республіці Крим зазначеної регіональної моделі стало можливим лише за умови спільної діяльності на засадах взаємодопомоги та сприяння НДІУ МОНУ і Таврійського національного університету ім. В.І.Вернадського з Верховною Радою, Радою Міністрів, МОН Автономної Республіки Крим, КРІППО, мерії м.Сімферополь, НВК “Українська школа-гімназія” в м.Сімферополі, а її існування, розвиток і майбутнє залежить, в першу чергу, від державницького ставлення до державної мови нової влади.

Що спричинило виникнення ідеї зазначеної моделі і саме в Автономній Республіці Крим?
Згадаймо, що система освіти, як і будь-яка система, є консервативною. І саме тому процес її зміни або, як у нас полюбляють із захопленням висловлюватися чиновники та можновладці перед зголоднілими внаслідок жебрацької заробітної плати очима вчителів, процес модернізації – оновлення триває завжди довго і нелегко, а іноді дуже болісно для суспільства і з далеко не завжди бажаними наслідками для економіки та й взагалі для будь-якої необхідної і життєво важливої соціально-політичної сфери держави. Тим більше, що українська освіта у сучасній епосі постмодернізму як невід’ємна частина і вагомий здобуток світової цивілізації так само потерпає від кризових явищ світової, в тому числі і європейської кризи освіти, як і будь-яка національна освіта у будь-якій країні світу.
Доречно згадати, що джерелом світової кризи освіти, звідки не згасаючим струмом витікають згадані попередньо негативні явища, є суперечність між безперервно триваючим розширенням обсягів інформації, яка має бути засвоєна за період навчання, потребою набуття навичок адаптації до неперервного засвоєння і застосування нових знань упродовж життя – з одного боку, та обмеженою у часі протяжністю періоду навчання – з іншого (1).
Але на відміну від європейських держав, юридичне (бо де-факто Україна була, є і завжди буде європейською державою) інтегрування до яких є нагальною та безумовною необхідністю для України, переважна більшість освітянських українських функціонерів-управлінців всіх без виключення рівнів та регіонів, які самі себе нарекли менеджерами освіти нового покоління, блюзнірсько замаскували під гаслами модернізації або оновлення освіти рішуче небажання саме докорінної зміни освіти на суто національну – українську. Це додало до процесу зміни освіти в Україні важкого тягаря специфічних і притаманних лише нашій країні труднощів і перешкод. Виникли вони внаслідок перетворення (на мою думку, сталого руйнування) за останні роки української освіти в освітню систему, зачинену від власного народу, європейської і світової спільноти, що буде стисло доведено трохи нижче за текстом. Переважна більшість чинників виникнення цих труднощів і переш...


Звернутися до повного тексту статті  |  Звернутися до версії для друку
Оцінка змісту статті:
Ваша суспільна належність:
Архів
Новини
Увага! Щоби дізнатися, які статті з'являться наступного тижня, натисни тут.
Опитування
Як Ви оцінюєте наш сайт?



LiveInternet